logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

اقدامات خصمانه و تروریستی خللی در عزم ملت ایران ایجاد نمی کند/نباید برنامه آموزشی کشور در خارج نوشته شود

اقدامات-خصمانه-و-تروریستی-خللی-در-عزم-ملت-ایران-ایجاد-نمی-کند-نباید-برنامه-آموزشی-کشور-در-خارج-نوشته-شود

امام جمعه زنجان گفت: اقدامات خصمانه در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‎‎کند و نتیجه آن چیزی جز افزایش نفرت مردم از آمریکا و عاملان آن‌ها نیست

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، به حضور ترامپ در عربستان اشاره رکرد و اظهار داشت: فروش مبالغ بالای اسلحه به عربستان در واقع هدف اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را با استفاده از ناتوی عربی دنبال می کند.

وی با بیان اینکه آیت‎‎الله خاتمی آمریکا با همکاری عربستان در سوریه نیز به اهداف خود نرسید، افزود:با وجود به شهادت رسیدن بیش از ۱۰ هزار مسلمان و کمبود غذا، دو سال است که با مقاومت مردم روبه‌رو هستند. 
امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری،ادامه داد: مردم‌سالاری دینی و نقش مردم در حکومت مردم‌سالاری دینی، نفی نظام سلطه، آزادی و عدالت، شجاعت و اقدام و تدین و تعبد از تاکیدات ایشان است.
وی بر ضرورت توجه به مسئله استقلال در سند ۲۰۳۰ تاکید کرد و گفت: نباید برنامه نظام آموزشی کشور در خارج از کشور نوشته شود. 
آیت‌الله خاتمی ضمن محکوم کردن حادثه ۱۲ رمضان و حادثه تروریستی این روز با تسلیت به خانواده‌های بازماندگان،افزود: این‌گونه جنایات ناشی از خباثت و حقارت مباشران دشمنان ایران اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات خصمانه در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‎‎کند،افزود: نتیجه آن چیزی جز افزایش نفرت مردم از آمریکا و عاملان آن‌ها نیست. 

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) تجسم بارز حلم، صبر و بردباری بودند.
 وی با بیان اینکه همه ائمه اطهار (ع) معصوم بوده و دارای ویژگی‌های والایی هستند، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) علاوه بر اینکه از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان «سرور جوانان اهل بهشت» معرفی شده‌اند، دارای سه ویژگی خاص نیز بودند.
 خطیب نماز جمعه زنجان نخستین ویژگی برجسته این امام همام را حلم و بردباری عنوان کرد و گفت دومین ویژگی ایشان صبر و ایستادگی در برابر مواضع بود.
 نماینده ولی فقیه در استان زنجان سومین ویژگی این امام همام را سخاوت معرفی کرد و گفت: به همین دلیل ایشان به کریم اهل‌بیت (ع) معروف هستند. 
آیت‎‎الله خاتمی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) افزود: ضروری است هر کس به اندازه وسعش در این جشن شرکت کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۲ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۳ خانواده زنان سرپرست خانوار و یک‌هزار و ۵۲۱ نفر فرزندان ایتام هستند که در این روزها نباید از آنها غافل شد. 
 خطیب جمعه زنجان در ادامه با گرامیداشت شهادت آیت‌الله سعیدی به عنوان شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی، گفت: آیت‌الله سعیدی در ۱۵ رمضان سال ۴۹ زیر شکنجه‌های ساواک در حمایت از اندیشه و راه انقلابی امام خمینی (ره) به شهادت رسید. 
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به ۱۸ رمضان به عنوان سالروز فرمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برای تشکیل شورای انقلاب فرهنگی،گفت: این شورا به عنوان نهادی انقلابی است که تا کنون اقدامات ارزشمندی را ارائه کرده است.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر